Onderstaand kunt u per onderwerp alle veelgestelde vragen terugvinden. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag verder.
Zoek bijvoorbeeld naar betaling, bezwaar of aanvraag indienen.
Parkeerproduct aanvragen
Veelgestelde vragen over het aanvragen van een parkeerproduct.
Parkeerbon betalen
Veelgestelde vragen over het betalen van een parkeerbon.
Bewijs parkeerbon
Veelgestelde vragen over uploaden van een betaalbewijs.
Bezwaar maken
Veelgestelde vragen over indienen van een bezwaar.
Uw parkeerbon komt 8 uur na het moment van uitschrijven op de website te staan. Als u eerder kijkt, staat uw parkeerbon dus nog niet online. Wij adviseren u op een later tijdstip nogmaals de website te openen.
Het aanslagnummer staat bovenaan de parkeerbon. Dit is een 12-of 14-cijferig nummer. De eerste zes cijfers van deze code geven de datum aan, de volgende vier cijfers geven het tijdstip weer waarop de parkeerbon is uitgeschreven.
Naheffing is de juridische term voor een parkeerboete. U heeft geen of te weinig parkeergeld (parkeerbelasting) betaald. Deze belasting heffen wij alsnog met een naheffing (parkeerbon). Wij verplichten u alsnog het verschuldigde bedrag inclusief administratiekosten te betalen.
Ja, u moet eerst de parkeerbon betalen en kunt dus NIET afwachten tot er vastgesteld wordt of uw bezwaar gegrond of ongegrond is. Wordt uw bezwaar gegrond verklaard, dan storten wij het bedrag zo snel mogelijk terug op uw rekening.
U moet eerst de parkeerbon betalen en kunt dus NIET afwachten tot er vastgesteld wordt of uw bezwaar gegrond of ongegrond is. Wordt uw bezwaar gegrond verklaard, dan storten wij het bedrag zo snel mogelijk terug op uw rekening.
Uw parkeerbon komt 8 uur na het moment van uitschrijven op de website te staan. Als u eerder kijkt, staat uw parkeerbon dus nog niet online. Wij adviseren u op een later tijdstip nogmaals de website te openen.
Het bedrag van de parkeerbon bestaat uit het verschuldigde parkeertarief voor minimaal één uur, verhoogd met administratiekosten. Deze bedragen zijn vastgesteld in de gemeentewet. Het heeft geen zin om bezwaar in te dienen tegen de hoogte van de parkeerbon.
U kunt altijd bezwaar indienen tegen een parkeerbon. U moet echter wel bewijs aanleveren dat u op het moment waarop de parkeerbon werd uitgeschreven niet met de auto aanwezig was op de desbetreffende locatie. Onze parkeercontroleurs controleren uw gegevens aan de hand van gegevens die bij het RDW over uw auto bekend zijn. Wanneer het aannemelijk is dat deze gegevens kloppen en overeenkomen, heeft het geen zin om bezwaar te maken.
U kunt altijd bezwaar indienen tegen een parkeerbon. Het is echter wel van belang dat uw invalideparkeerkaart (en parkeerschijf) zichtbaar was voor de parkeercontroleur. Was dit niet het geval? Dan heeft bezwaar indienen weinig zin.
Nee, het heeft geen zin om bezwaar te maken. Op onze website kunt u zien waar betaald parkeren geldt. En op straat staan borden die de gebieden voor betaald parkeren duidelijk aangeven.
Nee, het heeft geen zin om bezwaar te maken. Bezwaarschriften die aangeven dat de parkeerautomaat defect was worden niet toegekend. De wet gaat er namelijk vanuit dat u in dat geval naar een andere parkeerautomaat loopt voor de betaling van de parkeerbelasting. Tevens staat er een storingsnummer op het automaat en kunt u melding maken van de storing.
Het moet voor de parkeercontroleur of scanauto concreet zichtbaar zijn dat u aan het laden en lossen bent. Wanneer dit niet het geval is, bent u naar alle waarschijnlijkheid niet aan het laden of lossen. Het indienen van een bezwaar heeft dan ook geen zin.
Als u een lease auto of auto van de zaak rijdt, moet u een verklaring van de werkgever of een verklaring van de leasemaatschappij en een kopie van het kentekenbewijs meesturen bij uw aanvraag.
Uw parkeervergunning is gekoppeld aan een specifiek vergunninggebied. Op deze plattegrond kunt u zien in welke rayons u met uw parkeervergunning mag parkeren.
Voor het aanvragen van parkeervergunning onderneemt u de volgende stappen:
U selecteert op tilburg.parkeer.nl de optie ‘Parkeerproduct Aanvragen’;
Vervolgens klikt u op ‘Bewoners’ en logt u in met uw gebruikersnaam (e-mailadres of DigiD) en wachtwoord;
U selecteert de parkeervergunning en klikt op de button ‘Aanvragen’;
U kiest de zone waar u woont, geeft een kenteken en ingangsdatum op en klikt rechtsonder op de button ‘Volgende’;
Vervolgens controleert u de gegevens van uw aanvraag en vinkt u het vakje ‘Akkoord aanvraag’ aan en klikt rechtsonder op de button ‘Toevoegen aan winkelwagen’;
In de laatste stap selecteert u een betaalmethode (iDEAL of factuur) en voert de betaling uit. Uw vergunningsaanvraag is ingediend.
Afhankelijk van het rayon kost een parkeervergunning voor particulieren tussen de €15 en €40 per kwartaal. Voor meer informatie kunt u kijken op https://tilburg.parkeer.nl/nl/price.
Ja, dit is mogelijk, behalve als u in Rayon Binnenstad woont. U kunt een tweede en derde bewonersvergunning aanvragen via het digitaal loket. In Rayon Binnenstad is onvoldoende ruimte beschikbaar voor meer dan 1 parkeergunning voor bewoners per adres.
Dit is voor inwoners van de binnenstad helaas niet mogelijk. In Rayon Binnenstad is onvoldoende ruimte voor meer dan 1 parkeervergunning voor bewoners per adres.
U selecteert de optie ‘Parkeerproduct Aanvragen’ op tilburg.parkeer.nl, logt in en drukt vervolgens rechtsboven op uw e-mailadres;
In uw "Mijn Account" omgeving ziet u uw actieve parkeerproducten. U selecteert onder het tabblad ‘actief’ de juiste vergunning en klikt vervolgens aan de rechterzijde op "kenteken wijzigen";
Vul het nieuwe kenteken in en drukt op opslaan;
Onder het kopje ‘Actieve kentekens’ komt direct het nieuwe kenteken te staan.
Ja het is mogelijk om het kenteken tijdelijk te wijzigen. Bijvoorbeeld wanneer u in een leenauto van uw garage rijdt. Dit kan als volgt:
U selecteert de optie ‘Parkeerproduct Aanvragen’ op tilburg.parkeer.nl, logt in en drukt vervolgens rechtsboven op uw e-mailadres;
In uw "Mijn Account" omgeving ziet u uw actieve parkeerproducten. U selecteert de juiste vergunning en klikt vervolgens op "kenteken wijzigen";
U voert een nieuw kenteken in en selecteert de optie ‘Tijdelijk’;
Tenslotte geeft u een startdatum, starttijd, einddatum en eindtijd op waarbinnen de tijdelijke kentekenwijziging van kracht moet zijn en klikt op ‘Wijziging opslaan’.
De tijdelijke kentekenwijziging is van kracht op de door u gekozen startdatum en starttijd. Na het verlopen van de einddatum wordt het kenteken teruggezet naar het originele kenteken.
U mag maximaal 5 keer per jaar kosteloos het kenteken wijzigen. Is het noodzakelijk om het kenteken vaker te wijzigen? Kies dan voor een ‘vergunning met toeslag’. Deze vergunning kost €65 per kwartaal en daarmee kunt u ongelimiteerd uw kenteken wijzigen.
Op tilburg.parkeer.nl klikt u op de button ‘Parkeerproduct Aanvragen’. Vervolgens logt u in via uw gebruikersnaam (e-mailadres of DigiD) en wachtwoord en klikt rechtsboven op uw e-mailadres;
U komt terecht in ‘Mijn Producten’ met daarin een overzicht van uw actieve producten;
U klikt op de vergunning die u wilt beëindigen. Aan de rechterkant klikt u op het pijltje;
Tot slot klikt u op beëindigen. De vergunning is nu beëindigd en komt te staan op het tabblad ‘Geannuleerd of Beëindigd’.
U moet zelf uw parkeervergunning verlengen. Wij e-mailen u aan het einde van de looptijd een herinnering met een link naar de betaalomgeving van het Digitaal Parkeerloket. In de winkelwagen zetten wij de parkeervergunning automatisch voor u klaar en kunt u direct via iDEAL of per factuur betalen. In slechts enkele klikken is uw parkeervergunning verlengd.
Ja, u moet uw huidige parkeervergunning beëindigen. Deze is buiten het rayon namelijk niet geldig. Nadat u uw oude parkeervergunning heeft beëindigd en uw adreswijziging bij de gemeente bekend is, kunt u een aanvraag indienen voor een nieuwe bewonersvergunning.
Nee, u hoeft niks te doen omdat u verhuist binnen het huidige vergunninggebied. U moet wel in uw account op het Digitaal Parkeerloket uw adreswijziging doorgeven.
Ja dit kan. U moet wel een afspraak maken bij de stadswinkel voor het aanvragen van een vergunning. We adviseren u om online via tilburg.parkeer.nl uw aanvraag voor een parkeervergunning in te dienen. Online aanvragen worden namelijk direct verwerkt. Heeft u ondersteuning nodig bij uw aanvraag? Dan kunt u contact opnemen met het Klant Contact Centrum op 088 126 14 09. Onze medewerkers helpen u graag.
Nee, het feit dat u een terreinvergunning heeft, biedt geen garantie op een vrije parkeerplaats. Als het parkeerterrein vol staat, moet u op een andere locatie in de stad betaald parkeren. Dit komt bijna nooit voor.
Op tilburg.parkeer.nl klikt u op de button ‘Parkeerproduct Aanvragen’. Vervolgens logt u in via uw gebruikersnaam (e-mail of DigiD) en wachtwoord en klikt rechtsboven op uw e-mailadres;
U komt terecht in ‘Mijn Producten’ met daarin een overzicht van alle actieve producten;
U klikt op de terreinvergunning die u wilt beëindigen. Aan de rechterkant klikt u op het pijltje;
Tot slot klikt u op beëindigen. De vergunning is nu beëindigd en komt te staan op het tabblad ‘Geannuleerd of Beëindigd’.
Het is op dit moment helaas niet mogelijk om uw parkeervergunning of abonnement met een looptijd van 1 jaar in 12 maanden te betalen. U kunt eventueel de looptijd van uw parkeervergunning of abonnement aanpassen en uw parkeerproduct vaker verlengen.
Er zijn twee soorten parkeervergunningen; een die elke dag geldig is of een parkeervergunning bedrijven 5-daags die van maandag t/m vrijdag geldig is. Naast deze vergunningen is er een meerdaagse parkeerkaart voor onbeperkt parkeren, en een parkeervergunning voor hulpverleners.
Stuur alstublieft een leesbare foto of scan mee van:
de werkgeversverklaring;
het uittreksel van KvK waaruit blijkt dat het bedrijf gevestigd is in het vergunningsgebied;
Bedrijven in rayon B sturen een verklaring mee dat de vergunning bedrijfsmatig van belang is voor het vrijwel dagelijks en als hoofdactiviteit bezorgen van dagverse producten of het bieden van storingsdiensten;
Bedrijven die een 5-daagse zakelijke vergunning willen aanvragen sturen een verklaring mee met het aantal fte’s.
U kunt als volgt uw zakelijke parkeervergunning opzeggen:
Op tilburg.parkeer.nl klikt u op de button ‘Parkeerproduct Aanvragen’. Vervolgens logt u in via uw gebruikersnaam (e-mailadres) en wachtwoord en klikt rechtsboven op uw e-mailadres;
U komt terecht in ‘Mijn Producten’ met daarin een overzicht van alle actieve producten;
U klikt op de parkeervergunning die u wilt beëindigen. Aan de rechterkant klikt u op het pijltje;
Tot slot klikt u op beëindigen. De vergunning is nu beëindigd en komt te staan op het tabblad ‘Geannuleerd of Beëindigd’.
U kunt als volgt uw zakelijke parkeervergunning wijzigen:
U selecteert de optie ‘Parkeerproduct Aanvragen’ op tilburg.parkeer.nl, logt in en drukt vervolgens rechtsboven op uw e-mailadres;
In uw 'Mijn Account' omgeving ziet u uw actieve parkeerproducten. U selecteert de juiste parkeervergunning en klikt vervolgens op 'kenteken wijzigen';
Vul het nieuwe kenteken in en vervolgens geeft u een eventuele startdatum, starttijd, einddatum en eindtijd op voor de kentekenwijziging. U kunt hier ook kiezen voor de opties ‘Permanent’ of ‘Tijdelijk. Tenslotte klikt u op 'wijzigen opslaan';
Onder het kopje ‘Actieve kentekens’ staat nu het nieuwe kenteken
Met een meerdaagse parkeerkaart kunt u onbeperkt parkeren in de binnenstad op alle betaald parkeerplaatsen in het vergunninggebied. Dat kan handig zijn als u bijvoorbeeld slechts tijdelijk in de binnenstad van Tilburg moet zijn voor onderhoud of reparatie. Met deze parkeerkaart kunt u aaneengesloten voor één week of één maand in de binnenstad van Tilburg parkeren. De kosten zijn €33 voor een week en €99 voor een maand.
Dit is afhankelijk van uw adres en de aanwezigheid van eigen parkeerplaatsen.
Binnenstad: U kunt 1 parkeervergunning aanvragen bij aanwezigheid van hoogstens 1 eigen parkeerplaats. U kunt GEEN parkeervergunning aanvragen als u gevestigd bent in de binnenstad en beschikt over 2 of meer plaatsen aan eigen parkeergelegenheid .
Overige rayons: U kunt WEL een extra parkeervergunning aanvragen als u gevestigd bent in alle overige rayons en als u beschikt over minder dan 2 plaatsen aan eigen parkeergelegenheid.
Ja dit is mogelijk. U kunt op de volgende manier uw kenteken tijdelijk wijzigen:
U selecteert de optie ‘Parkeerproduct Aanvragen’ op tilburg.parkeer.nl, logt in en drukt vervolgens rechtsboven op uw e-mailadres;
In uw 'Mijn Account' omgeving ziet u alle actieve parkeerproducten. U selecteert de juiste vergunning en klikt vervolgens op 'kenteken wijzigen';
U voert een nieuw kenteken in en selecteert de optie ‘Tijdelijk;
Tenslotte geeft u een startdatum, starttijd, einddatum en eindtijd op waarbinnen de tijdelijke kentekenwijziging van kracht moet zijn en klikt op ‘Wijziging opslaan’.
De tijdelijke kentekenwijziging is van kracht op de door u gekozen startdatum en starttijd. Na het verlopen van de einddatum wordt het kenteken teruggezet naar het originele kenteken.
U mag maximaal 5 keer per jaar kosteloos uw kenteken wijzigen. Is het noodzakelijk om uw kenteken vaker te wijzigen? Kies dan voor een ‘vergunning met toeslag’. Deze vergunning kost €65 per kwartaal meer en daarmee kunt u ongelimiteerd uw kenteken wijzigen.
Met een hulpverlenersvergunning mag op alle plaatsen voor betaald parkeren in een bepaald rayon van het vergunningsgebied geparkeerd worden. De vergunning is bedoeld voor:
Medewerkers van een in Tilburg gevestigde praktijk voor gezondheidszorg (BIG geregisteerd);
Hulpverleners van een professionele (thuis)zorg- of hulpverleningsinstelling.
Als huisarts of verloskundige moet u BIG geregistreerd zijn;
De hulpverlenersvergunning mag alleen worden gebruikt voor het parkeren tijdens het verlenen van hulp of zorg aan mensen in het parkeervergunninggebied.
U kunt op de volgende manier uw parkeervergunning voor hulpverleners opzeggen:
Op tilburg.parkeer.nl klikt u op de button ‘Parkeerproduct Aanvragen’. Vervolgens logt u in via uw gebruikersnaam (e-mailadres of DigiD) en wachtwoord en klikt rechtsboven op uw e-mailadres;
U komt terecht in ‘Mijn Producten’ met daarin een overzicht van alle actieve producten;
U klikt op de vergunning die u wilt beëindigen. Aan de rechterkant klikt u vervolgens op het pijltje;
Tot slot klikt u op beëindigen. De vergunning is nu beëindigd en komt te staan op het tabblad ‘Geannuleerd of Beëindigd’.
Ja, u kunt als hulpverleningsinstantie voor meerdere werknemers een parkeervergunning aanvragen. U moet dan voor iedere hulpverlener een aanvraag indienen en een kopie van het legitimatiebewijs aanleveren.
Ja, indien u heeft gekozen voor automatisch verlenging in combinatie met automatische incasso verlengen wij aan het einde van de looptijd uw parkeerproduct automatisch. U ontvangt wel een factuur, maar hiermee hoeft u niks te doen.
Nee, u kunt geen aanvraag voor een parkeervergunning indienen op naam van uw partner. U kunt alleen een parkeervergunning aanvragen als het kenteken op uw naam of BSN staat geregistreerd. Een parkeervergunning met toeslag, parkeervergunning voor bedrijven en parkeervergunning voor leasevoertuigen zijn uitgezonderd op deze regel. Hierbij hoeft het voertuig niet op uw naam of BSN te staan.
Als u in het bezit bent van een deelauto die niet op uw naam staat kunt u wel een bewonersvergunning aanvragen. U moet naast het kentekenbewijs dan wel een deelauto verklaring, berijdersverklaring van de leasemaatschappij of een verklaring van de vereniging deelauto’s aanleveren.
Vervolgens klikt u op ‘Bewoners’ en logt u in met uw gebruikersnaam (e-mailadres of DigiD) en wachtwoord;
U selecteert bewonersvergunning en klikt op de button ‘Aanvragen’;
U kiest de zone waar u woont, geeft een kenteken en ingangsdatum op en klikt rechtsonder op de button ‘Volgende’;
U upload twee documenten: het kentekenbewijs van de eigenaar van de auto en een deelauto verklaring of verklaring van de vereniging deelauto’s;
Vervolgens controleert u de gegevens van uw aanvraag en vinkt u het vakje ‘Akkoord aanvraag’ aan en klikt rechtsonder op de button ‘Toevoegen aan winkelwagen’;
In de laatste stap selecteert u een betaalmethode (iDEAL of factuur) en voert de betaling uit. Uw vergunningsaanvraag is ingediend.
Is de incasso mislukt? Dat kan gebeuren. De automatische incasso voor de toekomstige parkeerproducten loopt gewoon door. Wel moet u het bedrag dat wij niet hebben kunnen afschrijven nog aan ons betalen. Wij sturen u automatisch een e-mail met onze betaalgegevens en de vraag om het bedrag voor 1 keer zelf naar ons over te maken. Lukt dit niet? Neem dan contact op met Parkeerservice Tilburg.
Heel soms wordt er onterecht een parkeerbon uitgeschreven. Stuur dan binnen 5 dagen uw betaalbewijs (afschrift, kwitantie of screenprint uit parkeerapp) naar ons door het te uploaden op tilburg.parkeer.nl. U doet dit als volgt:
Allereerst selecteert u de gemeente waar de parkeerbon is uitgeschreven;
Vervolgens kiest u:
Ik had een kaartje;
Ik was aangemeld op de app;
Ik heb een vergunning;
U vult het aanslagnummer, kenteken en e-mailadres in en uploadt uw betaalbewijs;
Vervolgens klikt u op de button ‘Verstuur’, uw betaalbewijs is nu succesvol ingestuurd.
Het aanslagnummer staat bovenaan de parkeerbon. Dit is een 12-of 14-cijferig nummer. De eerste zes cijfers van deze code geven de datum aan, de volgende vier cijfers geven het tijdstip weer waarop de parkeerbon is uitgeschreven.
Wanneer u binnen 5 dagen na het uitschrijven van de parkeerbon uw betaalbewijs instuurt, wordt de parkeerbon ingetrokken. U ontvangt de parkeerbon nog wel per post, maar hoeft deze niet meer te betalen.
Als de termijn van 5 dagen is verstreken kunt u geen betaalbewijs meer uploaden. Wij adviseren u om de parkeerbon te betalen en bezwaar in te dienen. Zodra uw bezwaar wordt toegekend (omdat u in het bezit bent van een geldig betaalbewijs), betalen wij het bedrag zo spoedig mogelijk aan u terug.
Ja, u bent nog steeds op afspraak welkom bij de parkeerbalie. Voor het Digitaal Parkeerloket is geen afspraak nodig. U kunt online 24/7 terecht om een aanvraag in te dienen.
Heeft u moeite met het online indienen van een aanvraag? Dan kunt u contact opnemen met ons Klant Contact Centrum. Onze medewerkers kunnen u telefonisch ondersteunen bij het indienen van een aanvraag. Hiervoor kunt u bellen met het Klant Contact Centrum op 088 126 14 09.
Om een parkeerproduct aan te vragen, zoals een parkeervergunning, moet u zich registreren. Dit doet u door eenmalig een account aan te maken middels DigiD of een gebruikersnaam en wachtwoord in te stellen. Voor het uploaden van een betaalbewijs, het indienen van bezwaar of het betalen van een parkeerbon hoeft u zich niet te registeren.
In dit overzicht staan alle zones voor betaald parkeren. Het parkeertarief is afhankelijk van de locatie. U kunt betalen bij de parkeerautomaat met uw pinpas of creditcard. Of u gebruikt een parkeerapp op uw telefoon.
Nee, dit is niet meer nodig. In de gemeente Tilburg is kentekenparkeren ingevoerd. Hierdoor is een bonnetje achter de voorruit overbodig. U hoeft dus niet meer terug te lopen om het ticket achter de ruit te plaatsen.
Parkeren met contant geld kan uitsluitend nog in parkeergarages. Op straat kunt u alleen met een pinpas of creditcard bij een parkeerautomaat betalen. Of u gebruikt een parkeerapp op uw telefoon
De website oplaadpunten.nl kunt u raadplegen voor een overzicht voor alle oplaadpunten. Opladen in een gebied voor betaald parkeren of in een parkeergarage is niet gratis.
U mag uitsluitend op algemene invalidenparkeerplaatsen parkeren met een gehandicaptenparkeerkaart. De gehandicaptenparkeerkaart moet goed zichtbaar zijn. U moet zich houden aan de regels die gelden waar u parkeert. In Tilburg kunt u parkeren:
op de algemene gehandicaptenparkeerplaatsen op straat (gratis)
op de algemene gehandicaptenparkeerplaatsen in een betaald parkeren zone (gratis)
op de algemene gehandicaptenparkeerplaatsen met een tijdslimiet (op straat of betaald parkeren zone), parkeerschijf verplicht
op een normaal vak voor betaald parkeren (u moet betalen)
in een gebied met een parkeerverbod waar u maximaal 3 uur mag staan (mits niet hinderlijk), parkeerschijf verplicht.
Heel soms wordt er onterecht een parkeerbon uitgeschreven. Stuur dan uw betaalbewijs (afschrift, screenprint uit parkeerapp) naar ons door het te uploaden op tilburg.parkeer.nl. U doet dit als volgt:'
Allereerst selecteert u de juiste gemeente;
U kiest:
Ik had een kaartje;
Ik was aangemeld op de app;
Ik heb een vergunning;
Vervolgens vult u uw aanslagnummer, kenteken, e-mailadres in en uploadt het betaalbewijs. Desgewenst geeft u nog een toelichting en klikt rechtsonder op de button ‘verstuur’. Uw betaalbewijs is succesvol verstuurd.
Naheffing is de juridische term voor een parkeerboete. U heeft geen of te weinig parkeergeld (parkeerbelasting) betaald. Deze belasting heffen wij alsnog met een naheffing (parkeerbon). Wij verplichten u alsnog het verschuldigde bedrag inclusief administratiekosten te betalen.
Ja, de gemeente biedt u de mogelijkheid om uw bezoek tegen een gereduceerd tarief te laten parkeren. Daarvoor moet u een bezoekersregeling aanvragen. Na de aanvraag kunt u de zogenaamde ‘BezoekersApp‘ gebruiken om uw bezoek voor slechts €0,27 per uur te laten parkeren in de binnenstad van Tilburg.
U moet ingeschreven staan op een adres dat valt binnen het gebied voor betaald parkeren. Bekijk hier de gebieden waarvoor u een bezoekersregeling kunt aanvragen. Er kan per adres slechts 1 bezoekersregeling worden aangevraagd.
Via het Digitaal Parkeerloket kunt u een digitale bezoekersregeling aanvragen. U heeft voor de aanvraag uw BSN of DigiD nodig. Houd deze bij de hand. Na het registreren, ontvangt u de inloggegevens per e-mail. Bij de registratie moet u minimaal €5,50 parkeertegoed opwaarderen. Uw tegoed blijft onbeperkt geldig.
Uw bezoek kunt u via uw tablet, telefoon of computer eenvoudig aanmelden via bezoek.parkeer.nl, oftewel de BezoekersApp. Gebruikt u de BezoekersApp voor het eerst? Raadpleeg dan onze ‘Gebruikershandleiding BezoekersApp’.
Ga naar bezoek.parkeer.nl om met uw inloggegevens uw bezoek aan te melden. De BezoekersApp is een html5-website en daardoor eenvoudig te gebruiken met uw computer, tablet of smartphone. Het downloaden van een speciale app is niet nodig. Tip! Sla de website bezoek.parkeer.nl op in uw favorieten.
Uw bezoek parkeert voor € 0,27 per uur, waarbij u betaalt per minuut. Vanaf 18.00 tot einde werkingstijd betaalt uw bezoek maximaal €0,55 voor de hele avond. Per kwartaal kunt u maximaal €22,- aan tegoed verbruiken. Komt u boven de limiet van €22,- per kwartaal? Dan kunt u totdat het nieuwe kwartaal in gaat geen gebruik maken van de BezoekersApp. Voor mantelzorgers gelden er speciale regels, zij kunnen uitbreiding van het limiet aanvragen.
Ja, zodra u uw digitale bezoekersregeling via het Digitaal Parkeerloket heeft opgezegd, kunt het tegoed opvragen. Dit kan door na beëindiging nog eenmalig in te loggen op bezoek.parkeer.nl
Wie parkeert in een gebied waar het betaald parkeren geldt, voert het kenteken in bij de automaat of via een parkeer-app. De automaat of de app verstuurt het kenteken naar het Nationaal Parkeer Register (NPR). Dit landelijk register slaat het kenteken versleuteld op. De scanauto rijdt rond, scant de kentekens van de geparkeerde auto's en stuurt deze ook naar het register. Als blijkt dat het parkeergeld is betaald wordt de scan binnen 24 uur verwijderd. Als blijkt dat er geen of onvoldoende parkeergeld is betaald, volgt een nacontrole. Pas na deze tweede check wordt een parkeerbon per post opgestuurd. Deze gegevens worden na 13 weken verwijderd.
Op de website www.p1.nl/parkeren/tilburg staat een overzicht van alle parkeergarages in Tilburg. Op deze website kunt u tevens informatie vinden over de parkeertarieven, openingstijden en het aantal plaatsen per parkeergarages.
Ja, Gemeente Tilburg kent binnen het betaald parkeren GEEN aparte regeling voor feestdagen. Er moet gewoon parkeergeld worden betaald volgens de geldende reguleringstijden.
Ja, indien de auto die gekoppeld is aan de caravan of aanhangwagen in het bezit is van een parkeervergunning. Een aangekoppelde caravan of aanhangwagen mag niet langer dan 3 dagen geparkeerd staan.
Nee, een camper mag niet gratis parkeren. Een camper langer dan 6 meter en hoger dan 2,40 meter mag volgens de APV niet worden geparkeerd in het betaald parkeergebied.
Een caravan of aanhangwagen mag maximaal 3 aaneengesloten dagen op de openbare weg in een betaald parkeergebied geparkeerd staan. Daarna mag de caravan of aanhangwagen niet meer op de openbare weg staan, het volstaat niet om de caravan of aanhanger te verplaatsen. Dit is niet toegestaan.